ویولا صرفاً یک ویولن بزرگ نیست، ویژگیهای متمایز خود را دارد و عملکردی اساسی در موسیقی ارکسترال ایفا میکند.
اساتید آوای ماهان
اطلاعات بیشتر
ویولا
توضیحی جذاب و کوتاه در رابطه با دوره آموزشی ویولا آوای ماهان را در این قسمت قرار می دهیم به نحوی که بتواند به خوبی با کاربر ارتباط برقرار کرده و نظرش را جلب کند
اساتید آوای ماهان
اطلاعات بیشتر
ویولا
توضیحی جذاب و کوتاه در رابطه با دوره آموزشی ویولا آوای ماهان را در این قسمت قرار می دهیم به نحوی که بتواند به خوبی با کاربر ارتباط برقرار کرده و نظرش را جلب کند
اساتید آوای ماهان
اطلاعات بیشتر
یکی از سازهای بادی است با صدایی گرم و رسا است که معمولاً بدنه ای از جنس برنج دارد. با این وجود به دلیل داشتن سر ساز چوبی و به کار گیری قمیش یا آنش برای تولید صدا، جزو سادهای بادی چوبی دسته بندی می شود. قمیش یا آنش یک تکه چوب کوچک و باریک است که تئوسط گیره روی سر ساز بسته شده و نوازنده آنرا در دهان قرار می دهد و می دمد. از ارتعاش این تکه چوب صدای ساز تولید شده و در طول لوله ی ساز تشدید می یابد. روی بدنه ی ساکسوفون سوراخهایی وجود دارد که نوازنده از طریق مکانیزمِ کلیدی آنها را میبندد. وقتی که نوازنده کلیدی را فشار میدهد یا کلید را رها میکند، به ترتیب صفحه ای روی سوراخها قرار میگیرد یا صفحه از روی سوراخ برداشته میشود که موجب تغییر نت های نواخته شده می گردد. آدولف ساکس این ساز را در دههی ۱۸۴۰ اختراع کرد و به نام او «ساکسوفون» نام گرفت. اگرچه این ساز در اصل برای ارکستر و دستهی موزیک نظامی تهیه شد، ولی امروزه بیشتر در موسیقی جز و مردم پسند به کار میرود. ساکسفون ها سازهای انتقالی هستند به این معنی که نتی که برای ساکسفون نوشته می شود نسبت به نت استاندارد مثلا پیانو متفاوت صدا می دهد. از این رو در نت نویسی آن جهت هم نوازی با سازهای دیگر باید به این انتقال نتها توجه داشت.
چرا آوای ماهان؟
گروه کر آوای ماهان در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی نيما فاتحی تشکيل شد. اين گروه تا کنون اجراهای متعددی در فرهنگسراها و تالارهای کنسرت تهران و شهرستان ها برگزار کرده است که از مهمترين آنها می توان به کنسرتهای آوازهای رمانتيک (تالار رودکی) و کنسرتهای ترانه های قدیمی در تالار وحدت اشاره کرد. این گروه همچنین در اجرای برنامه برای سفارتخانه ها و همایش مهم داخلی و بین المللی همچون همایش مدیریت در عصر دیجیتال (با حضور چارلز هندی) فعالیت داشته است.
رویکردهای بسیاری برای آموزش موسیقی به کودکان توسط مربیان وجود دارد، یکی از بهترین راههای آموزش موسیقی ، برپا کردن متد یادگیری با تکیه بر کنجکاوی ذاتی آنهاست،درست مانند راهی که آنها زبان مادریشان را یادگرفتند
با مشاوره ی رایگان استاد می توانید در مورد سازهای موجود در بازار و ساز مناسب خودتان اطلاعات کسب کنید. بهتر است ساز را از فروشندگان تخصصی سازهای زهی آرشه ای تهیه کنید
بهتر است که شروع یادگیری ساز بصورت حضوری باشد تا معلم بتواند در مورد اکول نوازندگی (یعنی نحوه ی نشستن درست، گرفتن ساز و آرشه، انگشت گذاری، ...) نکات مهم و اولیه را به هنرجو بگوید و موارد فوق را چک کند، اما به طور کلی حتی برای شروع نیز می توان کلاسهای آنلاین را داشت.
میزان تمرین مورد نیاز شما بستگی به هدف و جدیت شما در یادگیری این ساز دارد. اما حداقل میزان متوسط تمرین روزی .... ساعت در 6 ماه اول شروع ساز و روزی .... ساعت در ..... بعدی دوره ی آموزشی است
مدت یادگیری ساز بستگی به میزان تمرین شما دارد، و هرچه مدت آموزش شما بیشتر باشد حرفه ای تر خواهید بود. برای اینکه بتوانید به حداقلی از نوازندگی برسید که بتوانید در جمع یا ارکسترهای آماتور شروع به کار کنید حداقل دو الی سه سال نیاز به تمرین مستمر تحت نظارت استاد دارید
بله. برای کودکان با توجه به جثه ی آنها سایزهای متفاوتی از ساز در بازار موجود است. سایز 4/4 این ساز مناسب افراد بالغ و بزرگسال است و برای کوچکترها سایزهای 4/3، 4/2، 4/1 از این ساز قابل تهیه است
استفاده از سوردین که روی خرک ساز قرار می گیرد به کاهش ارتعاش و در نتیجه صدای ساز کمک می کند، همچنین قراردادن پارچه ی حوله ای به نحوی که سوراخهای f ساز را بپوشاند باعث کاهش صدای ساز می شود. سازهای الکترونیک سایلنت بدون آمپلی فایر (یا با کمک هدفون) برای تمرین می توانند مورد استفاده قرار گیرند که صدای بسیار کمی دارند
کودکان کم سن (4 تا 7 سال) اگر دوره ی ارف را گذرانده باشند در یادگیری این ساز موفق تر خواهند بود، اما برای بزرگسالان (8، 9 سال به بالا) پیش نیازی لازم نیست و تمامی موارد مورد نیاز در طول دوره ی آموزش تدریس خواهد شد